Emma tvärtemot...




söndag 13 december 2009

Ité getting better...

Äntligen!
Nu är jag frisk efter denna låååånga sjukdom - maginfluensa i 10 dagar - Var verkligen inte roligt, men tappade 4 kilo....Fast lär väl gå upp en del av det nu när man faktiskt äter igen. Nåja..Bara tio kilo kvar...

Idag har jag jobbat. Med djuren. Det är roligt. Fast skulle ha vart skönt med lite fler dagar den här månaden. Undrar hur det blir i januari. Då ska jag och E ha möte med chef. Måste ta tag i det nu.

Finns så mycket man måste göra. Måste ha möte med chef. Måste kolla upp stipendier, tillstånd med mera inför långresan. 6 månader. I värmen! Underbart! Men kommer vara sjukt trött på människor efter några månader. Fast kommer nog att vara värt det. Kommer att ha KUL! KÄNNA MIG SNYGG. Det är bra. Kommer att vara med underbara E och vi kommer träffa så mycket roliga nya människor. Ävertyr kommer det att bli. Försöka titta på ibisar bland annat. Försöka få kontakter för mer jobb med djur i landet i fjärran...Längtar!
Fast när jag väl är där kommer jag längta efter familjen å Zimba som kommer vara kvar i Sverige. Tur att dom kommer kunna komma och hälsa på oss. Vi kommer klara oss fint!
Där borta i solen..där kommer vi vara Emmas is tha shit!

På tal om längtan...på lördag/söndag är det sista gången jag träffar Nuffis på jättelänge! hon åker sedan...först till Taiwan och sedan till Sydamerika...i 5 månader. Innan hon kommer hem kommer jag att ha åkt till Landet. Så komemr inte träffa henne förrän om drygt ett år. När vi kommer hem från Landet. Om hon inte kommer dit och hälsar på under sommaren förstås. Hoppas det. Det skulle vara roligt!

Ny dag i morgon. Nu är det dags att lära sig lite utländska. Det är svårt. Men man får ju i alla fall försöka. Imorgon jobb, mera jobb....sedan ledig på tisdag. Skönt. Trött efter sjukdomen.

Det kommer bli bra. Det kommer lösa sig. Längtar efter E nu. Hon kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar